BLOGMAS DAY 2: Zanimljive činjenice o Božiću koje možda niste znali ❄

17 децембар

Sigurna sam da će vas zanimati koja je najviša jelka na svetu, kako je nastao čuveni Deda Mraz, koji je najpopularniji a koji najomiljeniji Božićni film i koje su to tradicionalne Božićne boje? Ako vas sve ovo zanima, onda nastavite čitati ovaj post jer sam za vas pripremila nekoliko zanimljivih činjenica o Božiću za koje možda niste znali. Bliži nam se Božić, pa što ne bismo naučili nešto novo o ovom divnom praziku?


1. Darivanje je izvorno bilo Novogodišnji običaj, a Božićnim je postalo tek u viktorijansko doba u 19. veku.

2. Najuspješniji Božićni film je - "Kako je Grinch ukrao Božić" u kom glumi Jim Carrey.

3. U Bibliji se nigde ne spominje da je Isus rođen 25. decembra - na dan kada tradicionalno slavimo Božić.

4. Božić je nekada bio zabranjen u SAD-u.

5. Popularno crveno odelo Deda Mraza potiče iz reklame za Coca-Colu iz 1930. godine.


6. Šta mislite, jesu li popularnija veštačka ili prava Božićna drvca? Veštačka ipak vode! Najviše ih se proizvede u Koreji, Tajvanu i Hong Kongu.

7. Najprodavanija Božićna pesma ikad je "White Christmas (Beli Božić)" od Binga Crosbyja.

8. U Indiji često dekoršu biljku banane i manga kao Božićno drvce.

9. Prema Guinnessovoj knjizi rekorda, najveće Božićno drvce ikada zabeleženo ima 67 metara, a postavljeno je u jednom trgovačkom centru u američkom Seattleu.

10. Prvi čovek koji je ukrasio Božićno drvce je navodno bio Martin Lauther.


11. Tri tradicionalne boje Božića su crvena, zelena i zlatna. Crvena simbolizuje krv Hristovu, zelena ponovno rođenje i zdravlje, a zlatna bogatstvo i plemenito poreklo.

12. Za vreme Božića, na šoping se potroši četvrostruko više nego u bilo koje drugo doba godine.

13. Hrvatska reč Božić zapravo je umanjenica reči Bog, a potom je preuzeta kao naziv blagdana što označava da se na taj dan rodio mali Bog - Isus.

14. Božićno drvce potiče iz Nemačke, a popularizirali su ga princ Albert i kraljica Viktorija.

15. Prvo masovno proizvedeno veštačko Božićno drvce bilo je izrađeno od četki za WC šolju.


16. Dobro poznati film - "Sam u kući" je jedan od najomiljenijih Božićnih filmova ikada.

17. Prvu Božićnu čestitku sa porodičnom slikom napravio je Sir Henry Cole 1843. godine. Na njoj su on i njegova porodica nacrtani kako uživaju u vinu.

18. Tradicija kićenja drvceta (jelke) jedna je od najraširenijih Božićnih tradicija na svijetu.

19. U Japanu se na Božić slavi romantična ljubav, proslava slična Valentinovu. Japancima poklone donosi budistički redovnik Hotei-osho.


To bi bilo to što se tiče današnjeg posta, iskreno se nadam da ste naučili nešto novo što ranije niste znali. Veoma se trudim da smislim što originalnije i zanimljivije teme povodom ovog blogmasa jer nije interesantno da svi imamo postove na sličan fazon. Toliko za danas, već sutra očekujte novi post! Kisses xoxo


EMAIL FOR BUSSINES: katarina99art@gmail.com
 BLOG EMAIL: kacadjori@gmail.com
INSTAGRAM: OVDE/HERE
ASK.FM: OVDE/HERE

You Might Also Like

6 коментара

  1. Katarina draga, odlican post. Zaista Sam uzivala citajuci. Vecinu ovih stvari ni sama nisam znala tako da mi je drago sto sam procitala ovaj post ❤

    Gotičarka

    ОдговориИзбриши
  2. Katarina, lep post. Po mojoj veri, ja ne slavim Božić, već samo Novu godinu.

    LifeInMyStyle | Winter style | Decorate your room! | Holiday cinema | #Hoho | Q&A

    ОдговориИзбриши
  3. Baš poučan post, nisam imala pojma za neke od ovih činjenica, no sad mi je baš drago da sam imala prilike pročitati nešto na ovu temu. Home alone uistinu jeste jedan od omiljenih Božićnih filmova :)
    Ako želiš, pogledaj novi post: shoppingholic-dreamer.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Sjajno, draga moja. Nisam znala većinu ovih činjenica, pa mi je definitivno drago što si ovo podelila sa nama <33

    Marsyly

    ОдговориИзбриши
  5. Skoro nijednu činjenicu nisam znala, pa mi je baš drago što si napravila ovaj post, da nešto i ja saznam o božiću :D sve u svemu divan i jako originalan post

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Jako zanimljiv post. Znala sam mozda 2 ili 3 stvari. Drago mi je da sam saznala nesto novo. :)

    https://beautybydorotea.blogspot.hr

    ОдговориИзбриши

Subscribe